dimecres, 25 de novembre del 2009

Acompanyada a l'escola

Dimarts 17 de novembre: Acompanyada a l'escola

Diari de l’escola Pia a Mataró:


Punt de vista des de la entrada a la classe amb l’altura d’un nen de 3 anys.

Punt de vista del lloc on s’ha estat més estona la mestre.

· Entrada/ sortida pares:

Els pares porten i venen a buscar els seus fills fins a l’aula.


· Paper alumne 3r en pràctiques:

La mestre no li donava massa importància i poc reconeixement a l’hora de treballar.

· Llibertat dels nens:

Era molt limitada des de el meu punt de vista, vaig pensar que no els deixaven explorar el mínim necessari, tot ja els hi donaven fet.

· Relació mestres-alumnes:

La mestre volia remarcar varies vegades qui manava a la classe, volia marcar jerarquia i distancia.

· Expectatives de la visita:

Sobretot veure el canvi en una escola concertada i una pública.

· Que ens explica la de 3er i que és el que veiem:

Em va explicar que era una escola bastant tancada en seu mètode educatiu. I tal i com vaig constatar a mi també em va semblar, en segons quines situacions, una escola una mica “antiga”.

· Situació classe:

La classe estava situada a la planta baixa al fons d’un passadís on tot eren classes de P-3, i tenia una porta que donava directament al pati.

· Conversa nens entre ells:

Hi havia una nena que era de l’Africa i no sabia els noms del nens encara, i per dirigir-se a algú, com que era la classe de les marietes, els cridava per marieta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada